Jõusaali etikett

Pidage palun kinni klubi ja treeninguruumi eeskirjadest

• Lugege läbi klubi siseeeskirjad ja järgige infomärgiseid

• Järgige treeningseadmetel olevaid juhiseid ja hoiatusi

Juhul, kui soovite kasutada treeningseadet, mida kasutab parajasti keegi teine

• Küsige, kas saate kasutada seadet tema harjutuste seeriate vahel. Kui ta ütleb "ei", olge kannatlik. Vastuvõetavad põhjused treeningseadme kasutamiseks pauside ajal keeldumiseks on:

  • treeningseadet kasutab juba kaks või enam isikut
  • treeningseadmel on suur hulk lisatavaid koormusi ja kasutaja lõpetab varsti treeningu

Lubage pärast iga harjutuste seeriat teisel isikul seadet kasutada.

Püüdke viia varustus tagasi sellesse seadesse, milles teine isik seda kasutas.

• Kui keegi hakkab harjutama seadmel, kui teie vahepeal puhkate:

  • Peaksite ütlema: "Mul on sellel seadmel jäänud ainult X arv seeriaid. Kui soovite, võite vahepeal ka treenida".
  • Kui te treenisite kellegi teise seeriate vahel, siis hoiatage teda, et keegi on juba teiega seda seadet jagamas.

• Ei ole viisakas seadet "kinni“ panna asetades sellele või selle kõrvale oma rätiku või veepudeli.

Kui kasutate treeningseadet ja teised ootavad

• Lubage teistel treenida teie seeriate vahel.

• Ärge puhake treeningseadmel istudes. Uuringud näitavad, et taastumine on kiirem kui istumise asemel anda lihastele kerge tegevus nagu kõndimine.

• Puhastage seadet paberrätikuga pärast harjutust.

Kui olete seadmega treenimise lõpetanud

• Puhastage seade.

• Kui olete treeningu lõpetanud, pange varustus tagasi sinna, kuhu see kuulub.

Pange raskused nendele mõeldud kohta:

  • eemaldage kettad kangilt
  • paigutage kettad vastavalt nende kaalule eraldi aluste varrastele
  • asetage hantlid alusele nende kaalu järgi

Pange pingid, matid ja muu varustus tagasi samasse kohta, kuhu nad kuuluvad.

Pidage silmas olukorda treeningsaalis

• Ärge segage teisi treenijaid. Hoidke eemale aladest, mis vajavad ruumi.

• Ärge treenige teiste käigualal.

• Ärge seiske hantlite aluse ees. Teistel on vaja läbipääsu hantlite kättesaamiseks ja nende riiulile asetamiseks.

• Enne peegli ees harjutamist vaadake seljataha, et keegi teine juba ei kasutaks seda. Ärge jääge seisma teise treenija ette, kes kasutab peeglit.

• Ärge jätke oma asju käidavatesse kohtadesse.

Püüdke vältida liigset müra

• Pidage meeles, et treeningsaal on avalik. Paljud treenijad püüavad keskenduda harjutamisele.

• Vältige liigset jutuajamist. Ärge algatage vestlust kellegagi, kes parajasti teeb jõuharjutusi või on kiirjooksuhoos.

• Ärge kasutage mobiiltelefoni.

• Piirake häälitsemist või karjumist treeningu ajal. Loomulik häälitsemine võib vahetevahel olla ekstreemselt raskete tõsteharjutuste tingimustes vastuvõetav.

• Ärge laulge ega vilistage.

• Vältige raskuste mahaviskamist:

  • Püüdke omandada raskuste tõstmise ja langetamise tehnikad
  • Pange raskuskettad tõstekangile ilma paugutamata
  • Raskustest tekkiv kerge heli on vastuvõetav

• Ärge visake palli jõusaali treeningu alal.

• Ärge närige närimiskummi.

• Kõva või pidev müra võib teisi treenijaid häirida.

Küsige toetust

• Küsige toetust kui teete intensiivseid suurema riskiga harjutusi, nagu „pink ja kükitus“.

• Toetuse saamiseks pöörduge jõusaali instruktori poole enne klubiliikme poole pöördumist:

  • Ärge segage instruktorit kui ta viib läbi personaaltreeningut või seab seadmeid paika
  • Ärge katkestage teiste tegevust, kui nad parajasti harjutavad või toetavad kedagi teist

• Püüdke teistelt tuge mitte liiga sageli küsida. Harjutage raskustega, mis on teile jõukohased.

• Enne harjutamist rääkige toetajaga:

  • Paluge toetada teid konkreetsel viisil, kui see on teile tähtis:
    • randmest, põlvedest, tõstekangilt, vöökohast ümber
    • toetus eemalt (jälgimine), toetus lähedalt (valmis abistama asukoha valikul), toetus väga lähedalt (valmis abistama kokkupuutel tõstekangiga või kehaga)
    • abi varustuse tõstmisel riiulilt, jne.
  • Öelge toetajale umbes kui palju harjutusi te kavatsete teha iseseisvalt:
    • see aitab toetajal mõista, millal ta peaks eemalt olevalt toetuselt üle minema toetusele lähedalt.

• Küsige toetust üksnes viimaseks seeriaks:

  • Ärge oodake, et toetaja aitaks teid rohkem kui ühe harjutuste seeria jooksul. Toetaja eesmärk ei ole teha tööd teie eest.
  • Kui te ei suuda tõsta raskust ise, vähendage raskuskoormust kaaluni, mida saate käsitseda.

• Pange raskused riiulisse pärast seda kui toetaja on teid aidanud.

Hoiduge teistele ütlemast, et nad kasutavad seadmeid valesti

• välja arvatud juhul, kui kellegi elu on ohus

• kindlasti võite pakkuda oma abi treenijale, kel näib olevat raske aru saada, kuidas trenažööri kasutada

Kandke sobivat rõivastust

• Jõusaalis kandke spordirõivaid ja –jalatseid. Ärge harjutage ilma spordisärgi või –jalatsiteta, eriti kui kasutate treeningseadmeid.

Pidage kinni hügieeninõuetest

• Vältige ebameeldivaid keha lõhnasid. Peske ennast regulaarselt ja kasutage deodoranti.

• Pühkige treeningseadmed puhtaks enne ja pärast nende kasutamist.

• Peske käsi mikroobide leviku vähendamiseks pärast tualettruumis käimist.

• Ärge suitsetage jõusaali lähedal, isegi mitte väljas, sissepääsu lähedal.

Ärge tooge lapsi jõusaali

• Jõusaal ei ole mänguväljak ja seal võib olla väga ohtlik.

Kui teile ei meeldi valitud muusika või TV-kanalid

• Tooge kaasa oma kõrvaklapid ja pleier.

Teisi pingsalt jälgida ei ole viisakas

• Te peaksite vältima jõusaali teiste liikmete jälgimist. Pingsalt jälgitav inimene tunneb ennast ebamugavalt ja teisi jälgida on ebaviisakas.

• Keskenduge oma tegevusele.

Riietusruum

• Kasutatud rätikud pange pärast nende kasutamist selleks määratud kasti.

• Ärge jätke maha tühje šampooni-, vee- jm pudeleid.

• Ärge hõivake peegli ees kogu ruumi, fööne või muid tarvikuid, mis on mõeldud kõigile kasutamiseks.

• Suhtuge austavalt teiste inimeste varasse ja andke teistele ruumi. Kui teie asjad on pingil, tehke ruumi ka teistele.

• Ärge võtke mobiiltelefoni välja kapist või oma spordikotist. Lülitage helin enne jõusaali sisenemist välja.

Kokkuvõte

• Üldiselt käituge jõusaalis nii nagu oma tavalises elus. Vältige asju, mis valmistavad teistele ebamugavusi või mida ka teil ei meeldiks kogeda.

• Lahendage konfliktid jõusaali administraatori kaudu.